Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris terratrèmols. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris terratrèmols. Mostrar tots els missatges

dijous, 5 de març del 2015

Informes de la Universitat de Stanford i el MIT sobre el projecte Castor

El Ministeri d'Indústria ha rebut uns informes elaborats per la Universitat de Stanford i el Massachusets Institute of Technology sobre l'anàlisi que l'Instituto Geográfico Nacional havia fet sobre la responsabilitat de les injeccions de gas del projecte Castor que van provocar els terratrèmols a la costa dels Tarongers, davant d'Alcanar i Vinaròs. Sent que el Govern espanyol no ha fet públics aquests informes i ni tan sols n'ha informat el Govern català, Iniciativa per Catalunya ha presentat avui una proposta de resolució al Parlament de Catalunya en què insta el Govern de Catalunya a demanar al Govern d'Espanya els dits informes.

dimecres, 9 d’octubre del 2013

El projecte Castor, al Parlament


En la sessió de control al Govern que ha tingut lloc avui al Parlament, diversos diputats han formulat preguntes referides al projecte Castor.

El diputat d'ERC Lluís Salvadó ha recordat que la petroliera Shell va tardar setze anys a buidar els pous d'hidrocarburs que avui es volen omplir en pocs mesos. Ha afegit que «els ciutadans de les Terres de l'Ebre i del Sénia demanem al nostre Govern que mos empare i que treballe per a que el projecte Castor no torne a funcionar mai més».

Per la seua banda, la diputada de CiU Annabel Marcos ha fet avinent que ja fa més de dos anys que l'Observatori de l'Ebre havia advertit del risc de terratrèmols per les injeccions de gas. És significatiu que ara s'haja arribart a 4,3 graus de l'escala de Richter, quan des de l'any 1930 no s'havien registrat sismes superiors a 2, 9 graus. Marcos ha informat que avui mateix l'Ajuntament d'Alcanar fa un ple extraordinari sobre aquesta qüestió i que dos regidors canareus eren presents al Saló de Sessions del Parlament. Així mateix, la diputada ha comunicat que el senador tortosí Ferran Bel ha denunciat al Senat que els alcaldes dels municipis catalans afectats no haguessen estat convidats a la reunió convocada pel ministre espanyol d'Indústria.