El Ministeri d'Indústria ha rebut uns informes elaborats per
la Universitat de Stanford i el Massachusets Institute of Technology sobre
l'anàlisi que l'Instituto Geográfico Nacional havia fet sobre la
responsabilitat de les injeccions de gas del projecte Castor que van provocar
els terratrèmols a la costa dels Tarongers, davant d'Alcanar i Vinaròs. Sent
que el Govern espanyol no ha fet públics aquests informes i ni tan sols n'ha
informat el Govern català, Iniciativa per Catalunya ha presentat avui una
proposta de resolució al Parlament de Catalunya en què insta el Govern de
Catalunya a demanar al Govern d'Espanya els dits informes.
Caputxet és el nom d'una roca situada a Sòl de Riu, a la desembocadura del Sénia. És la darrera d'un reng de roques que entra mar endins. La seua situació, al bell mig de Catalunya i el País Valencià, i endinsant-se cap a Mallorca, fa que es puga considerar el centre simbòlic dels Països Catalans.
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris terratrèmols. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris terratrèmols. Mostrar tots els missatges
dijous, 5 de març del 2015
dimecres, 9 d’octubre del 2013
El projecte Castor, al Parlament
En la sessió
de control al Govern que ha tingut lloc avui al Parlament, diversos diputats
han formulat preguntes referides al projecte Castor.
El diputat
d'ERC Lluís Salvadó ha recordat que la petroliera Shell va tardar setze anys a
buidar els pous d'hidrocarburs que avui es volen omplir en pocs mesos. Ha
afegit que «els ciutadans de les Terres de l'Ebre i del Sénia demanem al nostre
Govern que mos empare i que treballe per a que el projecte Castor no torne a
funcionar mai més».
Per la seua
banda, la diputada de CiU Annabel Marcos ha fet avinent que ja fa més de dos
anys que l'Observatori de l'Ebre havia advertit del risc de terratrèmols per
les injeccions de gas. És significatiu que ara s'haja arribart a 4,3 graus de
l'escala de Richter, quan des de l'any 1930 no s'havien registrat sismes
superiors a 2, 9 graus. Marcos ha informat que avui mateix l'Ajuntament
d'Alcanar fa un ple extraordinari sobre aquesta qüestió i que dos regidors
canareus eren presents al Saló de Sessions del Parlament. Així mateix, la
diputada ha comunicat que el senador tortosí Ferran Bel ha denunciat al Senat
que els alcaldes dels municipis catalans afectats no haguessen estat convidats
a la reunió convocada pel ministre espanyol d'Indústria.
Etiquetes de comentaris:
Castor,
ecologia,
terratrèmols
Subscriure's a:
Missatges (Atom)