La revista L’Econòmic publica un article sobre l’empresa de
Bítem (Baix Ebre) Licarfruit, dedicada
a la producció i venda per Internet de cítrics i olives.
El principal avantatge de comprar taronges i mandarines per
Internet és que el client les rep a casa acabades de collir: no s’han passat
setmanes emmagatzemades i no s’han hagut de tractar amb cera i altres productes
químics.
Licarfruit fa producció integrada i cada any fa anàlisis de
la terra, l’aigua i els fruits. Les varietats de mandarines que produeix són la
marisol, que és molt primerenca (es comença a collir al setembre), i la
clemenules. Pel que fa a les taronges, produeix navel·late, lanelate, newhall i
una varietat que desconeixia, la chislet summer, que, com el nom indica, és
molt tardana: es pot collir fins al juliol.
Hi ha altres pagesos que venen cítrics per Internet, com MaMi Taronges (també producció integrada) i
Lo Vert (producció ecològica), d’Alcanar
(Montsià). Com a mostra de preus (trets dels seus webs):
Licarfruit Caixa de 10 kg de navel·late 22,90 € (regal d’un setrill d’oli)
Mami Taronges Caixa
de 10 kg de lanelate 22 €
Licarfruit vol promocionar el consum de mandarines per Cap d’Any,
en comptes del raïm. Celebro aquesta idea, que ja havia expressat jo mateix en
aquest bloc. Tanmateix, hi ha una cosa que no m’acaba de fer el pes: volen
vendre els 12 galls de mandarina ja pelats i envasats en una caixeta. Tots
sabem que, per a que siga bona, la mandarina ha de ser acabada de pelar. A més,
utilitzar un envàs per als galls de mandarina em pareix una mesura molt poc
ecològica i absolutament innecessària.
Conscienciem la gent per a que celebre el Cap d’Any amb un producte
de proximitat com la mandarina, però sense contribuir a malgastar recursos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada